ABOUT

Friday 15 September 2017

near the river, by the sea

Coming back to the already mentioned substitute for love I visited Apartamenty Wyspa in Świbno, near Gdańsk. I hoped to relax there with my family. Unfortunately I got badly ill. However just before that I managed to take my Olympus to see the river at its end. What a beautiful end!

In the town you can find a little haven with its fishermen. You can even buy fresh fish from them- but I guess it would be wise to do it early in the morning or at least before their drinks ;) don't you think? Anyway the town is pretty cosy and offers you holidays with no stress and good fish and amazing beaches (which I showed you here) very old buildings to admire and some other attractions I'll show you in the next post.

***
Wracając do wątku miłości do morza odwiedziłam ostatnio Apartamenty Wyspa na Wyspie Sobieszewskiej, niedaleko Gdańska. Liczyłam na rodzinny relaks ale mocno się rozchorowałam (przywiozłam chorubsko ze stolicy). Zanim na dobre wylądowałam w łóżku udało mi się pospacerować po tej mieścinie i pokazać mojemu Olympusowi ujście rzeki. Spójrzcie jakie piękne!

Mieścina posiada mały port i jego rybaków. Można u nich kupić świeżo złowioną rybę-i tu śmiem twierdzić, że rozważnie jest dokonać zakupów rano albo przynajmniej przed pierwszymi drinkami poławiaczy ;) nie sądzicie? Świbno jest przytulne i zapewnia wakacje w spokoju, bez stresu, ze smaczną rybką i niesamowitymi plażami (które pokazałam tutaj) czy pięknymi, starymi budynkami. Są też inne atrakcje, o których w następnym poście.





Have a nice weekend!
***
Udanego Weekendu!

No comments:

Post a Comment